пятница, 27 ноября 2015 г.

Рефлексія навчання на курсі



Я вважала себе досвідченою людиною, що стосується використання ІКТ та веб-сервісів, але навчання за програмою 10 версії відкрило для мене цілу низку нових можливостей. Я знову відкрила для себе метод проектів, але в ширшому розуміння (разом з фасилітацією,  формулюючим оцінюванням, "оцінюванням, зосередженим на потребах учнів") . Та робота над проектами за цим методом дуже кропітка, тому вимагає гарної підготовки. Вважаю, що навчання за цією програмою більш сучасне і відповідає вимогам 21 століття. Велике дякую за безцінну інформацію!

Модуль 6. Рефлексія



Останній модуль. Він допоміг мені проаналізувати всю свою роботу над даним проектом, уточнити, як можна ефективно використовувати інформаційно-комунікаційні технології для завершення роботи над проектом. Саме на цьому етапі одразу стало видно всі маленькі недоробки в своїй роботі. І в аналізі роботи, в самооцінці якраз і допомогли матеріали попередніх модулів по оцінюванню. Вважаю, час витрачено недарма.

Модуль 5. Рефлексія


Цей модуль допоміг мені уточнити,  як можна навчити учнів ефективно використовувати інформаційно-комунікаційні технології для створення власних робіт. Розглянула приклад створення учнівської роботи з позиції учня . Це дозволяє з більшим розумінням підходити до підбору тем і формулювання  проектних завдань. Завдання вчителя - зацікавити учнів.
Крім того, цей модуль допоміг мені обдумати, що означає «оцінювання, зосереджене на потребах учнів», а саме: яким чином створювати системи оцінювання, як створення системи оцінювання допомагатиме мені покращувати навчальний процес за рахунок встановлення критеріїв, що пов'язані з цілями.
 Зрозуміла, як залучення учнів до процесу оцінювання, змінює їх ставлення до навчання та допомогає досягненню поставлених навчальних цілей. Мені сподобалася електронна бібліотека з великою кількістю різноманітних форм і шаблонів, які можна вільно використовувати (змінювати для своїх потреб).

Модуль 4. Рефлексія


Надзвичайно цікавий модуль. Чим? Люблю дізнаватися про щось нове. А саме, поняття  фасилітація я почула в цьому модулі вперше.

Фасилітація - процес сприяння у досягненні результату, полегшення взаємодії всередині групи. Якщо при традиційних формах управління суб'єкт змушує учасників групи виконувати власні інструкції та розпорядження, то у випадку з фасилітацією її суб'єкт має поєднувати у собі ознаки керівника, лідера та учасника процесу. Розумію, що в своїй роботі диференціацію ми використовуємо повсякчас. Та фасилітація для мене набагато ширше поняття. Це усвідомленні себе учнем як самоцінності, підтримувати її прагнення до саморозвитку та самореалізації, самовдосконалення, сприяти її особистісному зростанню, розкриттю здібностей, пізнавальних можливостей, актуалізовувати ціннісне ставлення до людей, природи, національної культури на основі організації допомагаючого, гуманістичного, діалогічного, суб'єкт-суб'єктного спілкування, атмосфери безумовного прийняття, розуміння та довіри. Це техніки, які дають можливість дітям, що працюють в групі, знайти спільні рішення. Це можливість розробляти плани дій  та робити зміни в організації роботи.

четверг, 26 ноября 2015 г.

Модуль3. Рефлексія

Цей модуль допоміг мені проаналізувати переваги використання формуючого оцінювання при роботі над навчальним матеріалом. Ознайомилися з прикладами інструментів та методів оцінювання навчальних проблем учнів. З'ясувала, що різні форми схематичних діаграм  можна використовувати як одну з форм перевірочних робіт у вигляді "Асоціативного куща".
Навчання в школі допомагає учням у розвитку навичок ХХІ ст. далеко не так ефективно, як могло б. Сьогодні багато вчителів практично не мають чітких стратегій навчання розумовим навичкам та навичкам, необхідних у 21-му сторіччі, серед зазначених навичок – більшість тих, які можна успішно формувати за допомогою комп’ютерних технологій і при навчанні комп’ютерним технологіям
Найпростішим було створити презентацію вчителя. Найскладніше - подальше опрацювання "Плану вивчення теми"

вторник, 24 ноября 2015 г.

Модуль 2. Рефлексія


Цей модуль допоміг мені проаналізувати переваги використання методу проектів у навчальному процесі. Я  впевнилась, що проекти надають широкі можливості для навчання. Вони залучають учнів до вирішення проблемних ситуацій та інших змістових завдань, будують зв’язки зі світом поза класом в реальному житті учнів.
Я зрозуміла, що докладний та деталізований План вивчення теми допоможе мені організувати навчання учнів після завершення тренінгу. Я дізналася про навички 21 століття, які допоможуть людині стати успішною. Робота над буклетом допомогла мені переконатися в перевазі методу проектів, зібрати різноманітний матеріал з цієї інновації.